• İI Ambulans Servisi Başhekimliği Kalite Yönetim Sisteminin Sağlık Bakanlığı 112 Sağlıkta Kalite Standartları'na (SKS) uygun olarak hazırlanması, uygulatılması, düzenli olarak denetlenmesi, düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, SKS için gerekli eğitimlerin Eğitim Birimine bildirilmesi ve kalite sistemindeki gelişmelerin uygulatılmasından sorumludur.
• Kalite Yönetim Sistemi'nin İI Ambulans Servisi Başhekimliği’ne uygun olarak kurulmasında görev almak ve sistemin isletilmesi ve geliştirilmesinden sorumludur.
• İI Ambulans Servisi Başhekimliği'nde Kalite Sisteminin mantığını benimsetmek, yürütmek ve devamlılığını sağlamak için gerekli prosedür, talimat, form, görev tanımı ve diğer dokümanların hazırlamasından sorumludur.
• Kalite Yönetim Sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için herhangi bir ihtiyaç olduğunda üst yönetime rapor eder.
• Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili dokümanların (prosedür, talimat ve formlar vb.) yayımlanmasını, güncelliğini, sürekli kullanılır olmasını ve kontrolünü sağlar.
• Bölüm hedeflerine yönelik, bolum tarafından yapılan analiz sonuçlarını başhekim ile birlikte değerlendirir.
• Öz Değerlendirmeleri yönetir ve hizmet sunumuna yönelik istatistikî bilgileri değerlendirir.
• Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda üst yönetimle görüş alış-verişinde bulunur.
• Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıları organize eder.
• Kalite Yönetim Sistemi'nin performansı ve iyileşmesi için üst yönetime rapor verir.
• Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili aksaklıklar ve eksiklikler hakkında üst yönetime bilgi verir.
• KKM ve ASHİ'lerden gelen her türlü formu ilgili birimlere ulaştırır. Düzeltici-Önleyici Faaliyet gerektiren formları teslim alır. Her türlü Düzeltici önleyici Faaliyetleri onaylar, takip ve kontrolünü yapar.
• Dış kaynaklı dokümanların güncelliğini takip eder, birimlerde en güncel olanların kullanımda olmasını sağlar.
• Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından yayımlanan 112 Sağlıkta Kalite Standartları ile ilgili güncellemeleri ve değişiklikleri takip eder, gerekli çalışmaları başlatır ve Başhekim Yardımcısına bilgi verir.
• Kalitenin arttırılması ve korunması yönünde kalite yönetim sistemi içerisinde belirlenen görevlerini yerine getirir.
• Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının kayıtlarını tutar.
• Dokümanların güncel hallerinin birimlere dağıtımını yapar.
• Revize edilmiş, dokümanların birimlerde kullanımını engellemek için toplatır.
• Revizyon görmüş dokümanların yeni hallerinin birimlere dağıtımını yaptırır, iptal edilmiş nüshaları birimlerden alır ve bir örneği dışında hepsini imha eder.
• Tüm dokümanların, Dokümanların Kontrolü Prosedürü ve Kayıtların Kontrolü Prosedürü'ne uygun olmasını sağlar.
• Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıların duyurusunu ve hazırlığını yapar.
• 112 Sağlıkta Kalite Standartlarının takibi için kurulan e-mail ağı çerçevesinde e-Postaları Mardin 112kalite@gmail.com adresinden her gün kontrol eder.
• Hasta Hakları ve Güvenliği, Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimleri ile ortak yürütülen çalışmalarda görev alır.
• Birimlerden gelen formları değerlendirir, gerekli durumlarda başhekim onayı ile Düzeltici -Önleyici Faaliyet başlatılması amacı ile ilgili birime teslim eder.
• Kalite Yönetim Birimi ile ilgili istatistikî çalışmaları yapar ve belirlenen indikatörlerin takibini sağlar.